Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dutch literature --- Jeugdpoëzie --- Slapen --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- 011117.jpg --- versjes: slapengaan
Choose an application
Didactics of Dutch --- Linguistics --- Dutch language --- Taalbeheersing. --- #TS:KOHU --- 640 Taal --- #KVHA:Tijdschriften Nederlands --- #A9310A --- 803.93 -06 --- 839.3.07 --- Nederlands: taalzuiverheid taalbeheersing --- Nederlandse literatuur: verklaring van teksten --- Periodicals --- Mondelinge communicatie --- Schriftelijke communicatie --- Tekstwetenschap --- tijdschriften --- 839.3.07 Nederlandse literatuur: verklaring van teksten --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid taalbeheersing --- tijdschriften. --- Flemish language --- Netherlandic language --- #KVHA:Tijdschriften; Nederlands --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Germanic languages --- Didactiek van het Nederlands --- E-journals
Choose an application
Prentenboek met grote, gekleurde illustraties waarop peuters antwoorden moeten vinden op eenvoudige vragen en waarbij goed kijken geboden is. Vanaf ca. 3 jaar.L.B.J. Corvers-GoddingDit is het vervolg op "Wie" (*). De titel is in relatie tot de inhoud onduidelijk. Op de linkerbladzijde staat steeds een vraag, die beantwoord moet worden met behulp van de tekeningen op de bladzijde ernaast. Het gaat hierbij om personen, die afgebeeld worden in allerlei situaties, b.v. Wie zit er in bad? Als mogelijke antwoorden zijn getekend een jongetje met een zwemband om, een kind in een bootje, een kind in een opblaasbadje, maar ook een kind in een badkuip. Over het algemeen is het antwoord eenduidig. Soms is er één, soms zijn meer antwoorden mogelijk. Er is sprake van grote, duidelijke illustraties op de kaft en op iedere rechterbladzijde in dit boek met stijve kaft in oblong formaat. De tegenoverliggende pagina's hebben telkens een verschillende achtergrondkleur. Het boek doet een beroep op het actieve gedrag van peuters. Samen met volwassenen kijk, denk, zoek, praat je aan de hand van de vragen. Leuk boek voor de peuterspeelzaal.© NBD Biblion
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Zoeken --- Quizzen --- Kleuters --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Fiction --- Jeugdboeken --- Zoekboeken --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- Prentenboeken ; verhalend --- Zoekboeken ; verhalen --- Quiz (spel) --- Kleuter --- prentenboeken (genre). --- Dutch literature.
Choose an application
Spilliaert, Leon --- 759.9493 --- 759.05 --- 759.06 --- Arts Painting Belgium --- Arts Painting 1800 - 1900 --- Arts Painting 1900 --- -759.9493 --- -Spilliaert, Leon --- Painting
Choose an application
Wendy’s mama breit de hele dag door. In de prachtigste kleuren en mooiste motiefjes breit ze sjaals, wanten, truien en sokken. Wanneer Wendy’s mama dieren in de kledingstukken breit, komen die voor Wendy tot leven. Daarom wil mama met toverwol een heel speciale jas voor Wendy breien. Een toverjas met vreemde en fantastische dieren : eenhoorns, draken en een paradijsvogel. Maar de dieren worden erg wild ; de toverjas maakt een hels lawaai en gaat er met Wendy vandoor. Wendy wil geen kleren meer van toverwol…
English literature --- toveren (themawoord fictie) --- kleding (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Toveren --- Kleding --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kleding. --- Toveren. --- kleding --- toveren --- prentenboeken --- Fantasie --- Fiction --- Jeugdboeken --- AMOS --- verhalen --- Kleding ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Toveren ; verhalen --- 003871.jpg
Choose an application
Conny MeijerRoosje kan op school slecht meekomen, ze vindt zichzelf lelijk en heeft geen vrienden. Als ze iets zou mogen wensen, zou ze vragen of ze mooi als een prinses kon zijn, en de knapste van de klas. Maar als ze drie wensen mag doen, kiest ze voor blauwe schoenen, een rode pen en een papegaai. Omdat ze in de magie van haar nieuwe spullen gelooft, neemt haar zelfvertrouwen toe. Haar leerprestaties verbeteren, ze krijgt vrienden en kijkt met andere ogen in de spiegel. Prentenboek voor een onzeker meisje dat zich door wat ruggesteuntjes positief ontwikkelt. Grappig verhaal met een knipoog naar het sprookjesmotief 'drie wensen', op een moderne manier gebruikt in een voor kinderen herkenbare situatie. Simpele, quasi kinderlijke tekeningen in frisse kleuren, op een stripachtige manier vormgegeven. Grappig is het kleine insect dat als een goede genius met Roosje meevliegt en soms verandert in een kleine fee. De tekst bevat voor jonge lezers nogal wat moeilijke woorden, maar door de vele ondersteunende tekeningen hoeft dit geen bezwaar te zijn. Vanaf ca. 6 jaar.© NBD Biblion
genre-thema"">
Choose an application
Monique LuijbenVijfentwintig korte verhaaltjes waarin één of enkele kinderen uit één klas de hoofdrol spelen. De verhaaltjes zijn ingedeeld naar onderwerp (geen speciaal thema; boos zijn; liegen; stelen; kindermishandeling) en zijn met het duidelijke doel geschreven om problemen bespreekbaar te maken. De meeste verhaaltjes zijn geschikt om voor te lezen aan 6- t/m 8-jarigen. In enkele verhaaltjes wordt het probleem niet geheel opgelost of wordt het einde open gelaten. Achterin het boek worden per verhaal informatie en een verwerkingsopdracht gegeven. Daarnaast bevat deze uitgave een uitgebreide uiteenzetting over het methodisch inzetten van een verhaal binnen het kader van een behandelplan. Een literatuuropgave, een scoringstabel en een summier lijstje van aan te bevelen kinderboeken completeren het geheel. Aardige bibliotherapeutische handreiking voor mensen die professioneel werken met kinderen binnen het (speciaal)onderwijs en in hulpverleningsinstanties. Bevat matige, aanvullende tekeningen in bruintinten. Vierkant formaat.© NBD Biblion
Dutch literature --- Verhalen --- Verhalenbundels --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Boos zijn --- Liegen --- Stelen --- Kindermishandeling --- Bibliotherapie --- Voorleesverhalen --- Behandelingsplan --- Voorlezen --- 433.7 --- 433.75 --- boosheid --- kinderboeken --- kindermishandeling --- liegen --- stelen --- 37.032 --- Diefstal --- Emoties --- Opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Verhaal --- Leugen --- Voorleesverhaal
Choose an application
Philosophy and psychology of culture --- Bible --- Christendom --- Christianisme --- Theologie --- Théologie --- 291.13 --- 239 --- 22.06 --- 22:572 --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Antropologie --- Mythe. Vergelijkende mythologie --- Apologetica. Polemische, controversiële theologie. Verdediging van het christendom --- Bijbel: exegese; hermeneutiek --- Bijbel-:-Antropologie --- 291.13 Mythe. Vergelijkende mythologie --- Filosofie --- Antropologie --- Christian apologetics
Choose an application
Social law. Labour law --- Arbeidsrecht --- Bénévolat --- Droit du travail --- Vrijwilligerswerk --- Academic collection --- #SBIB:316.8H30 --- arbeid --- recht --- sociale zekerheid --- vrijwilligerswerk --- 351.83*2 <493> --- 331.102.3 --- 660 Welzijn --- 06.013 --- Arbeid --- Recht --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden …
Choose an application
Spook wil ... flink zijn : groot en sterk, graag nog eens lekker op schoot, een appel : rond en gezond, van papa een klinkende zoen, spoken : uren lang ... en nog veel meer. Spook wil ook spelen, maar ... de kindjes zijn bang. "Spookje, spookje, lief en klein. Wil je soms mijn vriendje zijn?" Spook wil ... brengt kinderen dichter bij de grenzen van hun eigen (niet) willen.
Dutch literature --- vriendschap (themawoord fictie) --- spoken (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Sneeuwmannen --- Winter --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- prentenboeken --- willen --- spoken --- JB DEPO --- Spoken ; verhalen --- Kunnen - prentenboek --- Willen - prentenboek --- Dapper zijn - prentenboek --- sneeuwmannen --- Prentenboeken ; verhalend --- Sneeuwmannen ; verhalen --- winter --- Kindergarten --- sneeuwmannen (themawoord fictie)
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|